איזה סוגים של הלוואות ניתן לקחת?

איזה סוגים של הלוואות ניתן לקחת?
איזה סוגים של הלוואות ניתן לקחת?

במקרים רבים בחיים ייתכן ונצטרך לקחת הלוואה. ישנן הלוואות מסוגים שונים הניתנים על ידי הבנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח ובתי הלוואות שונים. הלוואות לעסקים יכולות להיות גם באמצעות הקרן בערבות המדינה המעודד הקמה וקיום של עסקים בישראל. הנה כמה סוגים של הלוואות נפוצות הניתנות בשוק ההלוואות היום בישראל.

הלוואות חוץ בנקאיות למוגבלים:

נתחיל דווקא מחשבונות מוגבלים שבהם קשה מאוד להתנהל. חשבון מוגבל שחזרו בו 10 שיקים בטווח של 12 חודשים, גורם לכך שהבנק אוטומטית מבטל את מסגרות העו”ש והאשראי בחשבון, חוסם את כרטיסי האשראי והשיקים וגורם לכך שבעל החשבון יוכל להתנהל באמצעות מזומן בלבד. לכן הלוואות חוץ בנקאיות למוגבלים הן פופולריות במיוחד. אלה ניתנות על ידי גופים חוץ בנקאיים שונים ולרוב בריבית גבוהה יותר מהלוואה סטנדרטית בשל רמת הסיכון במתן ההלוואה לבעלי חשבון מוגבל.

הלוואות לפתיחת עסק:

רוצים לפתוח עסק וההון האישי שלכם לא מספיק לכם? ניתן להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה. המדינה מפעילה קרן מיוחדת בערבותה המסייעת ליזמים בפתיחת עסקים ומסייעת גם לעסקים קיימים בהלוואות שונות. המטרה היא לסייע לפיתוח המשק בישראל ויצירת מקומות עבודה חדשים, עסקים חדשים ועוד. כמובן שתצטרכו לבנות תוכנית עסקית מסודרת ולפנות אל הקרן בערבות המדינה באמצעות גוף מקצועי ומנוסה המקדם הלוואות מסוג זה.

הלוואות למטרות שונות:

לצד סוגי הלוואות מיוחדות יש גם הלוואות חוץ בנקאיות (ובנקאיות) מסוגים שונים למקרים שונים. למשל הלוואות לרכישת רכב, הלוואות לשיפוץ או הרחבת הבית, הלוואות לטיול לחו”ל, הלוואות לטיפול רפואי חס וחלילה ועוד. תנאי ההלוואה משתנים בין מבקש אחד לאחר, בהתאם גם לגוף ממנו מבקשים את ההלוואה, בהתאם לדירוג האשראי הפרטי שלכם, סכום ההלוואה המבוקש ועוד.