הלוואות חוץ בנקאיות למוגבלים – אילו סוגי הלוואות קיימים?

הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות אותן ניתן לקבל מגופים שונים שהם לא הבנק ומורשים לספק הלוואות במדינת ישראל באישור משרד האוצר. כאשר אדם מגיע למצב של הגבלה בחשבון שלו מדובר במצב לא נעים כלל ולהגבלה הזו יש השלכות רבות על ההתנהלות בשנה הקרובה של בעל החשבון. אין כרטיסי אשראי, אין מסגרת בחשבון, אין שיקים וסביר להניח שהוא גם יצטרך לשלם עוד הרבה קנסות על תשלומים שיחזרו, שיקים שבוטלו ולשלם כמובן את סך ההתחייבויות של אותם תשלומים לגופים השונים. אם כל זה לא מספיק אם אחד הגופים יפעיל על החשבון עיקול כדי לדרוש את כספו (כמו למשל ביטוח לאומי או רשות מיסים כלשהי) המשכורת שתיכנס לחשבון תיעלם לטובת אותו עיקול ולא תוכלו לחלק את הכסף באופן שתרצו. לכן, ייתכן ותצטרכו במקרה כזה לפנות לבקשת הלוואות חוץ בנקאיות למוגבלים.

סוגים שונים של הלוואות חוץ בנקאיות:

  • חברות אשראי – דרך חברות אשראי התנאים הם פחות נוקשים לקבלת הלוואה ולעתים כאשר חשבון הבנק שלכם מוגבל ייתכן וחברות האשראי יהיו מהאופציות היחידות שלכם. תוכלו גם לעשות כרטיס אשראי אצל אותה חברה ולקחת הלוואה על חשבון מסגרת האשראי.
  • הלוואה על חשבון קרן הפנסיה – תוכלו לשעבר את קרן הפנסיה שלכם או חלק ממנה לטובת קבלת הלוואה דרך גופים מסוימים. מדובר בחיסכון שלכם שיכול לשמש כעירבון.
  • הלוואה עם שעבוד נכס – אם יש לכם נכס ונקלעתם למצב של חשבון מוגבל תוכלו לקבל הלוואה תוך שעבוד הנכס כערבון.

הלוואות דווקא בתקופה שהחשבון מוגבל – האם זה אפשרי.?

אלו הם רק חלק קטן מסוגי ההלוואות החוץ הבנקאיות שמוגבלים יכולים לבקש. הסיכוי לקבל הלוואה כאשר החשבון שלכם מוגבל הוא קטן אולם גופים מסוימים פחות נוקשים מאחרים כדי להרוויח יותר לקוחות לחיקם גם כאלה בעלי סיכון גבוה וכושר החזר נמוך.