המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות – למה למהר ולעשות את זה?

המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות
המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות

בעבר היו אוהבים לשבת יחד כל המשפחה, לצפות בתמונות ממקרן השקופיות ולשחזר אירועים מיוחדים של המשפחה. כיום פחות משפחות עושות זאת אולם בדרך כלל ההורים הם אלה שאוהבים לשבת מדי פעם, לצפות בתמונות ולהעלות זיכרונות מתוקים. מכיוון שאין כיום מכונות להקרנת שקופיות ישנות, לפחות לא כאלה בהישג יד, כדאי ואף רצוי להמיר את השקופיות הללו לתמונות דיגיטליות. כך תוכלו ליהנות מצפייה בתמונות הללו באמצעות המחשב, הטלוויזיה או מכשיר אלבום דיגיטלי. כמובן שעל הדרך ניתן גם לחדד ולשחזר באמצעות תוכנות מחשב את חדות התמונה ולשמור על התמונות חיות וחדות.

מתי נרצה לעשות המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות?

לאורך השנים השקופיות, שמאוחסנות ככל הנראה באיזה מחסן, ארגז או עליית גג, עשויות להבלות, להיהרס ולהיפגם. הצבע עשוי לדהות מהתמונות, שריטות ומכונות עשויות לפגום בתמונות ובשקופיות גם כן וכמובן שכיום כבר אין יותר מדי איך להציג את התמונות הללו. במידה ויש לכם אוסף תמונות ישן על שקופיות כדאי בהחלט לשקול לבצע המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות ולא לחכות שהתמונות ייהרסו יותר ויותר. את התמונות הדיגיטליות תוכלו לגבות על המחשב שלכם, בענן באמצעות האינטרנט ועל דיסק און קי או כונן חיצוני לבחירתכם. עם כל כך הרבה אפשרויות גיבוי זוהי בהחלט אפשרות עדיפה לעשות זאת. לעתים רבות בימי הולדת עגולים או ימי נשואים של חתונת כסף/זהב נהוג לשבת ולצפות בתמונות ובסרטונים של ימים עברו. לפני אירועים כאלה למשל זוהי הזדמנות טובה להמיר את השקופיות לתמונות דיגיטליות.

כיצד זה מתבצע בפועל?

שלב 1 – איסוף השקופיות – הצוות המקצועי של חברת זיכרון צילומי יגיע אל ביתכם כדי לאסוף את השקופיות. נבצע את העברת השקופיות בבטיחות ובאחראיות רבה כדי לשמור עליהן בדרך למעבדה שלנו.

שלב 2 – מכינים את השקופיות לסריקה – בשלב זה מנקים את השקופיות ומכינים אותם לקראת כניסה למכונה. הניקוי יתבצע באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים ומיוחדים שלא פוגעים בתמונות, במסגרות התמונות וכו’. כל שקופית מקבלת יחס אישי ועדין.

שלב 3 – סריקת השקופיות – בשלב הזה נצטרך לבצע את סריקת השקופיות באמצעות מכשור מיוחד והמון ניסיון. מכיוון שיש שקופיות בגדלים שונים, איכויות שונות ופורמטים שונים יש הצורך להתאים את הליך הסריקה לכל אחת מהשקופיות בצורה האידיאלית עבורה.

שלב 4 – עריכת התמונות – במידה ותרצו, נוכל לעשות שימוש בתוכנות מחשב ייעודית לשפר את חדות התמונות ואת הצבעים כדי לשמר תמונות שצבען דהה או תמונות שנשרטו, נחתכו וכו’.

שלב 5 – נגבה את האלבום הדיגיטלי שלכם על דיסק און קי ונגיש לכם אותו עד דלת ביחד עם כל השקופיות שלכם כמובן אתם תוכלו להחליט מה לעשות כעת. מומלץ לגבות את האלבום שלכם על מחשב או שניים בבית וכן בשירותי ענן.

לפרטים נוספים אודות המרת שקופיות לתמונות דיגיטליות או המרת קלטות וידאו או הזמנת השירות צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.