מהם תותחי חימום?

תותח חימום שייך לקטגוריה של אוורור למרות שבפועל הוא מבצע פעולה הפוכה: במקום למזג את חלל הפנים או החוץ, התפקיד של תותח חימום הוא לחמם אותו. בנוסף, לפתרונות חימום מן הסוג הזה יש כמה מאפיינים מיוחדים שאותם כדאי להכיר:

א. התאמה לחללים גדולים – היתרון הכי משמעותי של תותחי חימום בא לידי ביטוי בכך שהם מתאימים לחללים גדולים. בניגוד לפתרונות חימום ביתיים וניידים כגון מפזרי חום או רדיאטורים, כאן מדובר על פתרון חימום שיכול לשמש לחללים תעשייתיים.

ב. מהירות תגובה – תותחי חימום מספקים כמות גדולה של אוויר חם בתוך זמן קצר. בזכות המאפיין הזה, מהירות התגובה שלהם מאפשרת חימום מיידי גם בתנאי טמפרטורות יחסית קיצוניים. מעבר לכך, מהירות התגובה לא באה על חשבון היכולת של תותחי חימום לפעול ברצף.

ג. סולר או גז – פתרונות אוורור שונים מופעלים כיום באמצעות סולר או גז על מנת לחסוך בהוצאות אנרגיה ותפעול. בהקשר הזה אין הבדל בין מאווררים לבין פתרונות חימום, כי גם אותם ניתן להפעיל על סולר או גז ולחמם חללים של מעל 300 מ”ר בעלויות מינימאליות.

איך בוחרים תותחי חימום?

תותח חימום מומלץ לבחור לפי המפרט הטכני. באמצעות המפרט הטכני ניתן לדעת מה היכולות של התותח, לאיזה חללים הוא מתאים ומה ההספק שלו. יתרה על כך, המפרט הטכני מתאר את הפוטנציאל של התותח לחמם חללים גדולים וקטנים והוא גם יכול לעזור לדעת מה המחיר שלו בהשוואה למחירון המקובל בענף.

לשם השוואה, מפרט טכני מלא מפרט מה עוצמת החימום בקילו וואט אבל גם מה הספק המנוע בוואט או מה הספיקה. במונחי נפח חימום לקו”ב, אפשר לראות הבדלים משמעותיים בין תותחי חימום ובין היצרנים.

לבסוף, ניתן לבחור תותח חימום גם לפי נתוני צריכת הדלק. היות והשאיפה היא להפעיל את תותחי החימום לכמה שיותר זמן בחללים גדולים, כדאי לברר לגבי גודל טנק הדלק, המידות ונתוני הצריכה. אם משתמשים נכון בכל הנתונים האלה, מגדילים את הסיכוי ליהנות מהיתרונות של תותחי חימום לעומת פתרונות אחרים.