מרכז רטורנו – כשההתמכרות משתלטת על החיים

קשה למצוא אדם שאינו מכור לדבר מה. כולנו מכורים למשהו – זה יכול להיות סיגריות, זה יכול להיות סמים, זה יכול להיות אלכוהול וזה יכול להיות גם סקס, מסכים, משחקי מחשב, אוכל מתוק, פחמימות, התנהגות מסוימת, הרגל מסוים שאיננו יכולים בלעדיו וכדומה. העניין הוא שכאשר ההתמכרות הזאת מתחילה לפגוע באורח החיים שלנו, הרי שהגענו לשלב בו עלינו לחשוב על גמילה ובדיוק בשלב הזה נכנס לתמונה מרכז רטורנו המספק מענה לכל סוגי ההתמכרויות.

לבבות באיקס עיגול

מתי התמכרות דורשת טיפול?

ובכן, חלק מהגדרת היסוד של התמכרות הוא ההשפעה של ההתמכרות על שגרת החיים ועל אורח החיים שלנו. למעשה, מרגע שבו התנהגות מסוימת שלנו גורמת לפגיעה כלשהי באורח החיים שלנו הרי שמדובר בהתמכרות. יחד עם זאת, מרבית ההתמכרויות הללו, עד כמה שהן פוגעות ביכולת שלנו לממש את הפוטנציאל האישי שלנו, הן עדיין לא פוגעות באורח החיים ובסדר היום שלנו בצורה כזאת המחייבת טיפול מקצועי. עם מרבית ההתמכרויות עלינו להתמודד בעצמנו עם כוח רצון ועם עבודה עצמית לשינוי הרגלים. כאשר ההתמכרות מתחילה לפגוע ביכולת שלנו לבצע את העבודות הבסיסיות ביותר והחשובות ביותר לקיומנו כפרטים בחברה, או אז עלינו לפנות לקבלת טיפול מקצועי. זה אומר שבגין ההתמכרות אנחנו לא מסוגלים לעבוד בצורה סדירה, לא מגיעים כלל למקום העבודה או מחליפים עבודה בתדירות גבוהה. אולי אנחנו הורסים את מערכות היחסים שלנו ומשבשים את המבנה המשפחתי שלנו. אולי אנחנו פועלים באלימות יתר כלפי הסובבים אותנו ואולי אנחנו גם פוגעים קשה בבריאותנו. בכל המקרים הללו חשוב מאוד לגשת לקבלת טיפול מקצועי אותו אפשר לקבל במסגרת פעילויות הגמילה של מרכז רטורנו.

 

מהם סוגי ההתמכרויות שניתן להיגמל מהן?

ובכן, התשובה היא שניתן להיגמל מכל סוגי ההתמכרויות. אין ולו התמכרות אחת שלא ניתן להיגמל ממנה אם אנחנו רק מקבלים את ההחלטה אכן להיגמל. התמכרות היא סיטואציה אליה אנו מכניסים את עצמנו באמצעות המוח שלנו וממנה נוכל גם לצאת באמצעות המוח שלנו. זה יהיה קשה יותר, מאתגר יותר וארוך יותר ולכן חשובה התמיכה המקצועית, אבל זה ביכולת שלנו לבצע את זה ולא משנה מהו סוג ההתמכרות ממנה אנו סובלים. מרכז רטורנו מציע טיפול מקצועי בכל סוגי ההתמכרויות, בכל גיל ובכל שלב של התמכרות. המרכז בנוי בדיוק למצבים אלה ויודע להתאים את הפתרון הטיפולי האולטימטיבי לכל אדם המגיע למרכז לצורך טיפול וחזרה למסלול חיים נורמלי.