בניית קישורים – איך זה תורם לקידום אתרים אורגני?

בימינו בעלי עסקים מגוונים מחפשים דרכים יצירתיות כדי לקדם את האתר של העסק שלהם ברחבי רשת האינטרנט. שיטות רבות מיוחסות לקידום אורגני, כלומר קידום בגוגל לפי מילות מפתח מובילות באתר שלכם, וגם בסוגיה זו של קידום אורגני יש כלים רבים שיכולים להיות כלי עזר לקידום אורגני יעיל של אתר העסק שלכם בגוגל.

אחד הכלים הפופולאריים הוא הכלי של בניית קישורים, לקידום אורגני יעיל באינטרנט. בניית קישורים מדברת על הכנסת קישורים של האתר שלכם מאתרים שונים ברחבי הרשת הגלובלית. כלומר בניית קישורים שמכוונים אל האתר שלכם, מאתרים אחרים ברחבי האינטרנט. כך, למשל אם אתם מפרסמים כתבה באחד האתרים החיצוניים באינטרנט, תוכלו לצרף בה היפר קישור המפנה אל האתר שלכם. הפנייה זו של קישורים יכולה לסייע לקדם את האתר שלכם ברחבי האינטרנט. פרסום כזה מרחיב את רשת הקשרים ברחבי המדיה האינטרנטית ומהווה כלי יעיל לקידום האתר שלכם.

בניית קישורים היא חשובה בהיבט של קידום אורגני כי היא יכולה לעזור לקדם את האתר שלכם ולהוות כל שיווקי יעיל לקידום האתר. כך, למשל, תוכלו לבנות קישורים מפורומים או בלוגים פופולאריים ברשת האינטרנט, או קישורים מרשתות חברתיות או מקמפיינים של גוגל. הרעיון הוא שככל שיהיו יותר קישורים מעמודים אחרים המפנים לאתר שלכם, כך זה יגדיל את הקידום האורגני שלכם בגוגל. הסיבה היא שכך גוגל רואה את האתר שלכם כמקבל הרבה קישורים המפנים אליו, ומפרש זאת כאתר איכותי, שכדאי לקדמו בגוגל, על פני אתרים אחרים ברחבי רשת האינטרנט.

כדאי לבדוק בעזרת כלים מגוונים בגוגל, את איכותו של האתר המקשר לאתר שלכם, כדי לפרסם בכמה שיותר אתרים מקשרים בעלי איכות גבוהה. כך, למשל, אם אתם בונים קישור לאתר שלכם באינדקס מסוים, שאיכותו נמוכה, אז זה לא יסייע לקדם בצורה יעילה את האתר שלכם. כדאי לבחון מראש אלו אתרים הם אפקטיביים בדירוג גבוה בגוגל, ולבנות את הקישור לאתר שלכם, שיוטמע באתרים אלו, רק באתרים איכותיים ובעלי דירוג גבוה בגוגל. זה יתרום לכם לקידום יעיל ואפקטיבי עבור האתר שלכם.

בניית קישורים מורכבת מקישורים נפוצים המיוחסים ומקשרים לאתר שלכם, כגון קישור לעמוד האתר שלכם, לעמוד הראשי של האתר או לעמודים מסוימים בתכניו של האתר. בהקשר לכך, מומלץ לגוון במקורות של הקישורים שלכם ובתכנים שאתם כותבים, שאליהם אתם מצרפים את הקישורים הרלוונטיים, המפנים לעמוד האתר שלכם, כדי שלא יהיה זהה כל הזמן, כי זה יעורר חשד אצל גוגל, ויפחית את אפשרויות הקידום של האתר שלכם לעומת המתחרים בגוגל.

כדאי גם לגוון באופי הקישורים שאתם מכניסים ושיפנו לאתר שלכם, לא להיצמד לסוג אחד בלבד של קישורים, למשל לא רק קישורים מודגשים המפנים ישירות לאתר העסק שלכם, כלומר היפר קישור, אלא גם קישורים שאינם מודגשים ומפנים ישירות לאתר, כדי לגוון באופי הקישורים, וכך זה לא ייראה חשוד מדי בעיני גוגל, למטרת קידום האתר שלכם.

על מנת לבנות קישורים בצורה נכונה ובטוחה ב-2020 יש לפעול בחוכמה ולדעת ממה להיזהר. קודם כל, כדאי לא להציף בקישורים את העמוד בו אתם מפרסמים את הקישורים לאתר שלכם, זה לא נראה מקצועי וגם לא יסייע למשוך גולשים, כי זה לא נראה טוב חזותית. כדאי לבנות קישור או שניים ולא יותר מכך במאמרים שאתם מפרסמים באתרים אחרים, המפנים לאתר שלכם. כך זה ייראה אפקטיבי ולא חשוד מדי. חשוב גם להשתמש בבניית קישורים באתרים שקשורים לתחום העיסוק שלכם, כלומר להיעזר בבניית קישורים באתרים הקשורים לתחום העיסוק שלכם, למשל לא להפנות באתר של עורכי דין קישור לעסק שלכם, שעוסק במסעדה, למשל.

צריך שיהיה קשר מסוים מאותו עולם תוכן, בין האתר המפנה את הקישור לבין האתר שלכם. ניתן גם לבצע החלפת קישורים בין אתרים שונים, אך יש להיזהר, כי זה יוכל לסרבל את מנגנון החלפת הקישורים, בכמות גדולה של אתרים. מנגד, זה יוכל להוות כלי יעיל להטמעה של הקישור לאתר שלכם באתרים שלא הייתם יכולים להגיע אליהם ללא השירות של החלפת קישורים לעיל.

נשאלת השאלה מאיפה נוכל להשיג קישורים איכותיים לצורך בניית קישורים. אחת האפשרויות היא להשתמש ברשתות חברתיות, כגון טוויטר, פייסבוק ולינקדאין וכן אינסטגרם, על מנת לבנות פרופיל במקומות אלו ולצרף קישור אליכם באתר העסקי שלכם. זו אופציה מאוד נפוצה לבניית קישורים באתר שלכם. אופציה אחרת היא להשתמש באינדקסים למיניהם, אשר תוכלו לבנות בהם קישורים של האתר העסקי שלכם.

כדאי לבחון מראש אלו אינדקסים איכותיים לעומת אחרים, ולבחור באינדקסים פופולאריים, כדי לקדם בצורה יעילה את האתר שלכם. בנוסף, עוד גישה נפוצה בימינו היא לפרסם פוסט באתרים שונים, העוסקים בתחום עיסוק הדומה לתחום שלכם, ולפרסם אצלם פוסט עם בניית קישור המפנה לאתר שלכם. אופציה נוספת לבניית קישורים המפנים אל האתר שלכם היא באמצעות סרטונים של וידיאו. ניתן לצלם ולהפיק סרטונים מקצועיים ואיכותיים, שימשכו גולשים לעיין בהם, ולעלות סרטון זה ליוטיוב- YOUTUBE, למשל, ולצרף לסרטון קישור שיוביל אל האתר העסקי שלכם. זו אופציה נהדרת לקידום העסק וכלי מוצלח לקידום אורגני אפקטיבי.

ניצול יעיל של המדיה האינטרנטית, עם קישורים ממקומות שונים, יוכל לסייע לקידום אורגני אפקטיבי, במיוחד כאשר יש קישור איכותי ורלוונטי, ללא הצפה של קישורים שאינם קשורים לתחום העיסוק, וכך זה יסייע לקדם את האתר בגוגל באמצעות קידום אורגני איכותי. כלומר יש לבצע בחוכמה את בניית הקישורים להצלחת הקידום האורגני, לפי הטיפים שהוצגו לעיל.

לסיכום, בניית קישורים היא חלק מהשיטות האפקטיביות לקידום האתר שלכם בגוגל. בניית קישורים מאפשרת להיחשף לאתר העסק שלכם ממגוון מקומות ואתרים הפרוסים ברחבי הרשת האינטרנטית. הרעיון הוא שככל שיותר אתרים חיצוניים יפנו קישור אל אתר העסק שלכם, כך זה יגדיל את קידום העסק שלכם ברחבי המדיה האינטרנטית. רשת ענפה של בניית קישורים מאתרים חיצוניים תסייע לקדם את האתר שלכם בגוגל, וכל זאת בתנאי שזה יתבצע בחוכמה.

חשוב לבנות קישורים מגוונים, לא להיצמד לסוג אחד בלבד של קישורים, ולבחון אתרים מגוונים ברחבי הרשת, תוך כדי מיקוד באתרים חיצוניים איכותיים. הכלי של בניית קישורים יוכל לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל, ככלי נוסף לקידום אורגני יעיל של האתר שלכם ברחבי המדיה האינטרנטית.

אל תהססו, בימינו חשוב לנצל כל כלי שיווקי שיוכל לסייע לקידום אורגני יעיל של האתר שלכם, ולכן בניית קישורים מהווה את אחד הכלים היעילים לקידום האתר של העסק שלכם, ברחבי האינטרנט, ולהגיע לקהל מגוון ורחב של לקוחות פוטנציאליים. בימינו יש לנצל בחוכמה ובמקצועיות את הכלים הקיימים לקידום אורגני יעיל ואפקטיבי.